Tuesday, February 25, 2014

.belajar erti kesabaran.

Assalamualaiku..

aku cuba untuk belajar erti kesabaran saat aku di landa kesedihan, di landa dengan cacian dan cemuhan yang aku terima. dan aku belajar untuk bersabar dengan apa yang berlaku dan belajar erti kesabaran untuk bertahan dan bersabar. biar apa orang nak cakap. tapi akan aku cuba untuk bersabar selagi aku mampu. aku terima apa yang dugaan Allah beri. aku boleh bersabar. aku belajar erti untuk bersabar. ok Pipah, sabar. you can do it girl.. 

biar mereka nak cakap apa pun, nanti mereka yang penat. biar mereka nak mengata, nanti mereka yang dapat dosa. biar mereka nak bising, aku diam dan sabar. biar mereka nak buat apa pun, Allah tahu apa yang hamba dia buat dan Allah tahu apa yang hamba dia cakapkan. Allah itu maha melihat lagi maha mendengar setiap percakapan kita. ya Allah, ampunkan dosa hambamu ini.. ampunkan dosa-dosa sahabatku ini.. amin.
aku tak mahu jadi jahat, aku tak pernah nak jadi busuk hati. biarlah. Allah menguji kita. Allah nak nilai kita. kita sabar. sabar. sabar. alhamdulillah. 


1 comment:

Anonymous said...

Sabar ye pipah