Saturday, September 08, 2012

.Bengkel Resume Writing.

Assalamualikum..
Salam 1 Malaysia..

okay, bengkel ini dijalankan selama 2 hari. hari jumaat(7/9/2012) & hari sabtu(8/9/2012).
atas tajaan bank rakyat dan KPTM.. hum..
boleh tahan lah, sebab dia nak ajar cara-2 buat resume bila kita dah graduate nanti.
lagi pun dia tak banyak tekankan pada course nursing pun. banyak course lain.
tapi saya pun boleh belajar gak buat resume ni. mana tau saya boleh minta kerja tempat lain ke selain nursingkan. huhu. =)

Day 1..

dalam day 1 ni, kita orang belajar bagai mana nak buat resume.
banyak jugalah cara-2 dia. cerita pasal diri kita, pengalaman kita, kebolehan kita, kemahiran kita and macam-2 lagi lah. 

mula-2 dia suruh buat dulu resume sendiri, time nak reka tu, memang blur, tak tau nak buat macam mana. jadi saya pun belek-2 lah modul ni. oho, ada jumpa cara-2 dia. tapi saya still blur and tak paham. jadi saya pun buat aja lah. bedal apa yang nak di tulis. haha. resume ni 100% dalam english ok. faham ke tak, itu lain cerita. tapi nak cerita pasal diri sendiri tu yang payah. dalam english pula tu. perh. nak tak nak kena buat juga ler. 

nasib baik saya tak kena baca or apa-2. just tgk sahaja. heeee. 


dalam kebosanan. kami amik gambar. heeee.

Day 2..
okay, day 2 pulak. hari interview skill. hari ini pula kami akan berlakon, tapi bukan saya. orang yang di pilih sahaja akan berlakon. saya jadi penonton. heeh.
banyak gak skill dia yang saya tak tahu. masa first interview nak sambung belajar tu saya tak ada skill apa-2 pun. dia kena ada confident, eye contact, body language, keterampilan & komunikasi. kelima-2 ni semua kena ada. masa temu duga nursing hari tu, saya cuma ada body language, keterampilan & eye contact. confident and komunikasi tu kurang. hehee. lagi pun tak pernah kan pergi temua duga sebelum ni. sekarang baru saya tahu. =)
tapi confident nak berdepan dengan orang ramai tu belum sepenuhnya lagi. hanya ada 70% je. heee. sikit kan. itulah. kena kumpulkan byk-2 confident ni. heee.





tamat sudah Bengkel Resume Writing & Interview Skill.
masa untuk balik. heeee. =)

No comments: