Friday, January 25, 2013

.Chocolate Chip Muffin.

Assalamualikum..

bila cuti-2 ni suka duduk rumah je kan. jadi saya duduk rumah bukan setakat tengok cerita korea online.
saya ada juga buat muffin. sebenarnya nak buat kek, tapi nak try buat muffin..heeee...

ini lah dia muffin nya. heee. sedap lahh juga... heeee.
nak resepi dia... saya just cari dekat my resepi je.. kalau malas nak cari saya bagi je lah...

ini lah bahan-2 dia...

BAHAN-2
  • 2 cawan tepung gandum.
  • 1/2 cawan gula halus.
  • 1 cawan susu segar.
  • 1/3 cawan minyak sayur (tapi saya amik sikit je sebab mcm byk pula)
  • 3 teaspoon baking powder
  • 1/2 teaspoon garam
  • 1 cawan chocolate chip. (ikut suka lah nk letak ape lagi, kacang pun boleh)
  • 1 biji telur
  • sedikit esen vanilla.
CARA-2
  1. Campur bahan kering (tepung, gula, baking powder, garam, choc chip) dalam bekas besar
  2. Dalam 1 bekas asing, campur semua bahan2 lain (telur, susu, esen vanila, minyak). Kacau sebati. Guna mixer pon boleh.
  3. Campur bahan dalam step no 2 ke dalam bekas di step no 1. Kacau atau mixed well.
  4. Isi bekas muffin 2/3 dgn adunan.
  5. Bakar pada 205C selama 20-25 minit

sudah dapat resepinya.. silalah cuba..
selamat mencuba.. heeee. =)

No comments: