Tuesday, October 23, 2012

.Gunung Lambak.

Assalamualaikum...
Salam 1 Malaysia...

wahhh !! penat seh. mendaki Gunung Lambak ! mari kita joget lambak ! haha.
bangun punyalah pagi, pukul 6.45pagi. pastu kejutkan orang lagi. siapa lagi, si Aiman Mostaff tulah. mcm bdk-2 je. haish. lepas tu dah lah budak-2 lain pun bangun lambat. janji pukul 7.30pagi pergi. tapi kul 8pagi nya yang pergi. tapi sampai juga ke Gunung Lambak.
tapi nasib tak baik masa tu, hujan pulak turun. kami pun pergi makan dulu. saya just minum air sahaja. sebab saya dah makan dari rumah. heeee. =D

selepas kami makan, kami bergerak pergi Gunung Lambak balik. hujan sudah berhenti, jadi kami pun terus kan niat kami untuk mendaki. hehehe.
mencabar sungguh masa naik. semput pun ada. inilah dia. dulu mak ayah suruh masuk sukan, degil tak nak pergi. kan sah semput bersenam. haish. tapi saya teruskan jua mendaki sampai ke puncak.

dalam perjalan nak mendaki saya sempat rehat sekejap. tapi di marahi oleh mereka !
aarrhhh. saya naik juga. tarik nafas hembus nafas. perh. penat-2.

sebelum mendaki lagi saya berehat di satu tempat.
ini papan tanda di mana saya ingin tuju. diorang nak mendaki lagi sampai lah ke puncak. peh, tak nak penat pulak kan. tinggi tu gunung dia. belum lagi pergi kat kota kinabalu sana. haha. tapi, serious mmg penat dan mencabar pun ada gak. haha.

kami pun meneruskan perjalanan kami sampai ke puncak.
dalam masa tu, saya berhenti kejap sebab penat. sumpah penat, sebab stamina tak cukup lah der, saya ni dah lah byk lemak. hahaha. penat kot. kihkih.
kesian kat diorg pun ada, sebab tunggu saya yang berehat. =p

menunggu saya berehat. haha. time ni pukul 10.28pagi. haha.
tunggu saya yang kepenatan kot. mmg penat lah nak mendaki ni. haish.

lepas tu kami terus kan juga perjalanan kami. jalan-2 tu saya amik juga gambar hutan-2. pokok-2 hehe.. takde keje kan. tak ape lah. alam semula jadi kot. =)

lawa sangat-2. hutan semula jadi. huhu.

hah. gambar-2 juga. mendaki sampai ke punca mesti kena teruskan. heeee. =D

dan akhirnya kami sampai juga di puncak.
first mesti penat kan, second cari tempat untuk duduk. third tgk pemandagan..
waaaahhhh ! sangat cantik tau. sesungguhnya ciptaan Allah memang cantik. subahannallah.
pemandangan dari puncak Gunung Lambak. lawa kan. =)

kemudian kami ambil gambar masing-2 haha. poyos-2 je semua gambarnya. kahkah.

kan saya dah kata, gambar-2 semuanya poyos-2. kahkahkah.
tapi ada yang lawa dan ada yang handsome-2, ops !...
 hahahaha. kira okay lah ni kan. heeee.

sekian sahaja cerita saya tentang Gunung Lambak.